Amsterdammer betaalt nog steeds voor Vitesse
04/01/01 16:33 Opgeslagen in: Sport
De verstokte Ajax-fans in Amsterdam blijven het raar vinden. Ooit betaalden ze voor de energie aan het Gemeentelijk Energie Bedrijf. Toen werd het de ENW. En nu, nu betalen ze aan de NUON, hoofdsponsor van Vitesse.
Veel mensen vragen zich af waarom NUON eigenlijk naamsbekendheid moet genereren. NUON zelf meldt dat ze die naamsbekend nodig hebben wanneer de energiemarkt vrij komt in 2004. Het is echter de vraag of de consument dan makkelijk van de ene naar de andere maatschappij kan overstappen.
Een cynicus zou kunnen wijzen op de goede band die het NUON bestuur altijd had met het bestuur van de Stichting Betaald Voetbal Vitesse. Vorig jaar besloot het voormalige Nutsbedrijf de voetbalclub te redden, nadat Karel Aalbers zijn financiële speelruimte had overschat.
Diezelfde cynicus zou kunnen wijzen op de gewoonte van directeuren van voormalige staatsbedrijven om te willen meespelen met de ‘grote jongens’ en daardoor zich in sponsoring en reclame te storten, nadat ze eerst hun salaris hadden verveelvoudigt.
In ‘Het Parool’ komt Menno Berkman aan het woord. Hij zegt zijn rekening niet geheel te willen betalen, omdat de NUON het toch maar uitgeeft aan reclames met boeren die zich richten op NUONs ‘core-business’. Het reclamebudget van de NUON is de laatste jaren explosief gestegen.
Karel Aalbers staat op het punt met een mysterieuze geldschieter voor ƒ 100 miljoen Vitesse over te nemen. Hierdoor is de NUON verlost aan zijn verplcihtingen en kan het zich weer richten op stroom maken. De Vitesse-fans staan, getuige de fansite op hem te wachten
Veel mensen vragen zich af waarom NUON eigenlijk naamsbekendheid moet genereren. NUON zelf meldt dat ze die naamsbekend nodig hebben wanneer de energiemarkt vrij komt in 2004. Het is echter de vraag of de consument dan makkelijk van de ene naar de andere maatschappij kan overstappen.
Een cynicus zou kunnen wijzen op de goede band die het NUON bestuur altijd had met het bestuur van de Stichting Betaald Voetbal Vitesse. Vorig jaar besloot het voormalige Nutsbedrijf de voetbalclub te redden, nadat Karel Aalbers zijn financiële speelruimte had overschat.
Diezelfde cynicus zou kunnen wijzen op de gewoonte van directeuren van voormalige staatsbedrijven om te willen meespelen met de ‘grote jongens’ en daardoor zich in sponsoring en reclame te storten, nadat ze eerst hun salaris hadden verveelvoudigt.
In ‘Het Parool’ komt Menno Berkman aan het woord. Hij zegt zijn rekening niet geheel te willen betalen, omdat de NUON het toch maar uitgeeft aan reclames met boeren die zich richten op NUONs ‘core-business’. Het reclamebudget van de NUON is de laatste jaren explosief gestegen.
Karel Aalbers staat op het punt met een mysterieuze geldschieter voor ƒ 100 miljoen Vitesse over te nemen. Hierdoor is de NUON verlost aan zijn verplcihtingen en kan het zich weer richten op stroom maken. De Vitesse-fans staan, getuige de fansite