Ramses
27/11/01 17:46
Hij genoot van zijn rode wijn. Hief het glas nog maar eens met Martijn en Jasper. "Op de romantiek!"
Het deed hem zichtbaar goed, dat twee studenten die amper volwassen te noemen waren, zijn muziek kenden.
Ook de uitzending van Villa Felderhof met de grote André had hem geraakt. De Topper uit Vinkeveen had de hele avond "laat mij m'n eigen gang maar gaan" gezongen. Hazes had diep respect getoond voor de man wiens hoogtijdagen al weer enkele decennia achter hem lagen.
Zo af en toe steeg er een krachtig stemgeluid op, daar aan de bar in de Krater. Andere studenten dachten vast: "wat een rare oude man"..De cultuurbarbaren..Binnenkort zou er een reportage gemaakt worden over het leven van Liesbeth List, zijn eeuwige rechterhand. Hij had er zin in, mocht oude liedjes gaan uitzoeken..
Ineens werd hij emotioneel, refereerde aan de diepere gedachte van teksten van Jiddische liederen.
Hij vond het heerlijk dat hij nu in de oude Joodsche Buurt 'logeerde'..Of wilde hij niet accepteren dat de tand des tijds ook hem gegrepen had en hij niet meer terug zou keren naar zijn huis op de Herengracht?
Na een warm afscheid schuifelde hij de Roetersstraat in, bewust niet rechtsaf richting het bejaardenhuis voor de welgestelden…Ramses Shaffy, icoon van het Nederlandse Levenslied, bleek ook maar een mens..
Door Jasper T.
Het deed hem zichtbaar goed, dat twee studenten die amper volwassen te noemen waren, zijn muziek kenden.
Ook de uitzending van Villa Felderhof met de grote André had hem geraakt. De Topper uit Vinkeveen had de hele avond "laat mij m'n eigen gang maar gaan" gezongen. Hazes had diep respect getoond voor de man wiens hoogtijdagen al weer enkele decennia achter hem lagen.
Zo af en toe steeg er een krachtig stemgeluid op, daar aan de bar in de Krater. Andere studenten dachten vast: "wat een rare oude man"..De cultuurbarbaren..Binnenkort zou er een reportage gemaakt worden over het leven van Liesbeth List, zijn eeuwige rechterhand. Hij had er zin in, mocht oude liedjes gaan uitzoeken..
Ineens werd hij emotioneel, refereerde aan de diepere gedachte van teksten van Jiddische liederen.
Hij vond het heerlijk dat hij nu in de oude Joodsche Buurt 'logeerde'..Of wilde hij niet accepteren dat de tand des tijds ook hem gegrepen had en hij niet meer terug zou keren naar zijn huis op de Herengracht?
Na een warm afscheid schuifelde hij de Roetersstraat in, bewust niet rechtsaf richting het bejaardenhuis voor de welgestelden…Ramses Shaffy, icoon van het Nederlandse Levenslied, bleek ook maar een mens..
Door Jasper T.