Managementboek
|Onlangs werd ik gevraagd om ook boekrecensies voor de site van Managementboek te schrijven. Goede deal, gratis boek. Ze gaan meestal over service design, of filosofie, maar soms ook iets heel anders.
Zie mijn pagina op het boekenblog voor het overzicht
This is Service Design Doing – ‘Een geweldig rijk boek’
In 2011 verscheen This is Service Design Thinking van Stickdorn en Schneider. Het was een boek vol met voorbeelden, methoden en de principes van Service Design.
Da’s gek – ‘Je wordt een beetje antropoloog’
Drie jaar geleden alweer verscheen van Danielle Braun, samen met Jitske Kramer het geweldige boek De Corporate Tribe. Een rijke uitgave, vol mooie foto’s van rites in Afrika en totempalen in Amerika.
Handboek voor de heerser – ‘Voor managers met oog voor klassieke wijsheid’
China is dezer dagen in trek. Mede omdat de economische draak is ontwaakt. Ook de (technocratisch) ‘geleide volksrepubliek’ als bestuursprincipe wordt in deze tijden door sommigen gewaardeerd.
Alles is onderhandelen – Volledig en helder
Alles is onderhandelen is volgens Geurt-Jan de Heus het mantra, in deze onzekere tijd. Niet is meer zeker, en daardoor moet elke professional in staat zijn goed onderhandelen. Hij leidt je aan de hand van 7 principes door het onderwerp.